Jdi na obsah Jdi na menu
 


Sem prosím pište svoje komentáře, názory, dotazy a připomínky, které nešly zařadit do konkrétní rubriky (stránky).
Máte-li chuť kritizovat na netu (nejenom moje obrázky), doporučuji přečíst si článek českého výtvarníka Jana DoležálkaKonstruktivní kritika - mýty a omyly

Uvítám zde odkazy na Vaše stránky s výtvarným zaměřením.

Vulgární, nemístné a provokativní komentáře, stejně jako spam a reklama budou smazány.

 

Komentáře

Přidat komentář

Přehled komentářů

Re: Staří mistři.

(Jirka, 10. 5. 2011 6:33)

Dovoluji si vás též pozvat na své stránky k nahlédnutí a diskuzi. Se starými mistry též zápolím:))

www.jihorda.webnode.cz

Hrubé chyby

(Fifi Reberbora, 27. 4. 2011 11:27)

Omlouvám se, ale musím bohužel souhlasit s kritikou.
Myslím, že neumíte kreslit. To, že malujete podle fotky je sice fajn, ale i fotka může být (a často bývá) různě zdeformovaná, což může být způsobeno například tím, že se člověk fotí sám zblízka. Když potom tuto fotku vezmete a překreslíte ji, přičemž ještě zdůrazníte všechny rysy fotografie (tedy i chyby, které jsou na fotce), vzniknou z toho takové anatomické nesmysly.
Každý člověk je samozřejmě jiný, ale anatomická základ tváře je skoro stejný u každého. Nelze ignorovat základní pravidla, podle kterých je uvořenaq lidská tvář.
Žasnu nad tím, že máte odvahu se se svými díly veřejně prezentovat a dokonce je ještě prodávat. Upřímně, starší děti v základních uměleckých školách kreslí lépe než vy.
Kromě toho nemáte pravdu- kritik může kritizovat a nemusí přitom umět kreslit. Tady totiž nejde o interpretaci vašeho díla (to by byl ten rozdíl mezi stejnou skladbou zahranou dvěma umělci pokaždé jinak), tady jde o hrubé chyby, které vidí i slepý.

poznámka

(Zann, 30. 3. 2011 21:14)

Dobrý den!
Pochybuji o logické i etické čistotě Vašeho přístupu k uměleckému dílu, jehož skutečnou kvalitu by podle Vás mohl rozeznat jen odborník. Pokud by totiž toto platilo, pravý umělecký svět by byl jen sám pro sebe, zcela odříznut od ostatního, a tedy z principu beze smyslu. Umění přece nemá fungovat tímto způsobem, naopak by mělo sdělovat poznání nadaného člověka-umělce o světě kolem nás, dopřávat nejširší emocionální i duchovní zážitek komukoli, kdo je dostatečně otevřen či naladěn na zrovna tento typ projevu. Nikoli jen odborníkovi. Považuji Vás za typ "lidového umělce", který se nesnaží být za každou cenu vizionářem, spíš jen chce udělat lidem (a to zejména laikům) radost. Pak mi ale připadá nesprávné se nad tyto lidi vyvyšovat a tvrdit o jejich naprosto oprávněných výtkách, že Vašim dílům nemohou porozumět a hodnotit je. Ostatně mám dojem, že "odborníkem" byste byla hodnocena mnohem příkřeji, než zdejšími poznámkami o deformovaných proporcích.

hodně štěstí na další cestě za tvůrčím zdokonalením a zdravějším přístupem k tvorbě

Re: poznámka

(Abeceda, 1. 4. 2011 23:10)

Aou, vykrik do tmy. Uz to nehul. Kazdy se zivi, jak umi. Odjakziva se za hezke veci platilo. At uz cimkoli. A pokud se nekomu nelibilo, nekupoval. Kdybys radsi tolik energie venoval sam sobe a ne temto kecum o nicem.

Re: poznámka

(RADHUZA, 16. 4. 2011 20:08)

Tak tohle je nejtrefněji a nejvkusněji napsaný komentář. Naprosto se s ním ztotožňuji.

Re: Re: poznámka

(RADHUZA, 16. 4. 2011 20:09)

Teda mám na mysli názor od Zann :)

Souhlas s kritikou

(Mia, 5. 3. 2011 17:11)

Rovnou upozorňuji, že sem nebudu dávat odkaz na nějaké svoje díla, že jsem prachsprostý laik co si dovolí rýpnout a že si za svým názorem stojím.
Promiňte mi tu tvrdost, ale Vy kreslit portréty ani zvířata neumíte. Možná se Vaše kresby přesně podobají zobrazovanému, ale to je tak vše. Asi bych už se opakovala, když bych napsala, že Vaše díla postrádají jakoukoli hloubku, perspektivu, jsou ztuhlé, neumíte stínovat, sem tam něco švidrá.

Jsem laik a dokážu zkritizovat špatně napsanou knížku, i když nemám příslušné vzdělání, ale mám ,,načteno".
Jsem laik a dokážu zkritizovat špatně zahranou skladbu, i když už sama na nic nehraji, ale mám hudební sluch.
Jsem laik a dokážu zkritizovat špatně nakreslený portrét, i když sama nekreslím, ale VIDÍM.

Re: Souhlas s kritikou

(Menci, 5. 3. 2011 19:17)

Vašeho názoru, že všemu (jmenovanému) i jako laik rozumíte si vážím a respektuji ho, ale nesouhlasím s ním.
Máte-li hudební sluch, dokážete jistě poznat, že někdo zpívá nebo hraje falešně. Když dobře vidíte, tak poznáte, že nakreslený dům má komín nakřivo a špatnou perspektivu.
Když ale hudební virtuos zahraje skladbu jinak, než Vy ji znáte, tak už nepoznáte, že ji zahrál špatně. To pozná zase jen jiný hudebník, nikoliv laik. Vy můžete říct, že se Vám to tak zahrané nelíbí - ale nepoznáte, že je to zahrané špatně. Špatný obraz zase pozná spíše ten, kdo obrazy také maluje a případně i dává na web (zná m.j. rozdíl mezi originálem a výsledkem na monitoru). Pozná laik dobré a špatné víno nebo burčák? Vinař Vám dokáže udělat tak lahodný burčák, že se laik bude olizovat, ale sommeliér si v tom nejvýš umyje nohy - a také naopak - sommeliér víno vychválí a mně nemusí vůbec chutnat (ale jako laik přece neřeknu, že je to špatné víno! a že tomu sommeliér nerozumí!) ;-)
Tolik ke sporu, zda laik pozná špatné a dobré. Podle mého názoru má laik skromě zůstat u rozlišení - líbí se x nelíbí se.
-----------------------
Pokud bychom se bavili o některém mém konkrétním obraze - co na webu ukazuji, tak určitě najdeme některé švidrající a některé ztuhlé atd. Vím, že mám ještě rezervy a portréty nemám úplně dokonalé. Jsem ale ráda, že mým zákazníkům se moje portréty líbí, vracejí se ke mně a doporučují mne svým známým.
Však pošlete fotku, objednejte si u mne portrét a třeba také zmněníte názor?

Re: Re: Souhlas s kritikou

(Mia, 5. 3. 2011 19:51)

Můžu říct (napsat), že se mi nelíbí moderní umění (i Vámi zmiňované modré pozadí a na něm tři černé tečky, pokud se nemýlím), ale může to být dobře namalované. O Vašich výtvorech můžu říct, že jsou špatně namalované, protože je to na první pohled zřejmé, stejně tak, jako je zřejmé, že někdo zpívá falešně. Chápete ten rozdíl?

Re: Re: Re: Souhlas s kritikou

(Menci, 5. 3. 2011 20:02)

Mohu Vám jen zopakovat: "... pošlete fotku, objednejte si u mne portrét a třeba také zmněníte názor?" Jsem ráda, že mým zákazníkům se moje portréty líbí. Že Vy je považujete za špatné mně až zas tak nevadí :-)

Re: Re: Re: Re: Souhlas s kritikou

(Arabela, 1. 4. 2011 23:08)

I mne se vase kresby libi. Jak jsou lide zli a hloupi, to je do nebe volajici! Lituji vas, ze zde musite cist tento odpad, zalozite si stranky s necim, co nemuze prece nikomu vadit, i kdyby se mu to nelibilo... a prece tolik zloby. Ale jednou snad i ti nejhloupejsi dojdou poznani.

Re: Souhlas s kritikou

(Arabela, 1. 4. 2011 23:06)

No jo, ten, kdo si mysli, ze vsemu rozumi, ten jednou osklive narazi. Aspon doufam. Vy jste tak chytra, to je opravdu uzasne, ze s tim nejdete do televize, protoze takoveho cloveka jeste svet nevidel. Take jiste budete velice krasna a vzdelana, stastna, spravedliva, skromna, prejici... vsechno v jednom. To se hned pozna. Dobre zbozi se chvali samo. Z vas ale smrdi samochvala.. ac neni co chvalit. Hnus.

Dobrý den,

(Kateřina Reen, 26. 1. 2011 13:54)

prošla jsem si diskuzi a musím se také vyjádřit. S kritikou nelze nesouhlasit. Vy jistě potenciál máte, je vidět, že nejste uplně bez talentu. Ale chybí Vám bohužel pokora, vůle cvičit a učit se něco nového. Sama se kresbě věnuji, studuji ji, ale stále se musím ještě zdokonalovat. Zvládnout obraz (hlavně portrét) tak, aby z něj dýchal život, abyste z něj cítila přítomnost gravitace, pohybu, peostě reality, není lehké a vyžaduje to velkou píli a cvik. Než se toto člověk naučí a zvládne to, vytvoří spoustu placatých, šišatých, pidlookých panáků, to je jasné, ale prodávat je bych se opravdu styděla. Odkazujete se pořád na staré mistry, ale nechce se mi věřit, že jste někdy viděla nějaké např. Leonardovy anatomické studie, protože vy takovou perspektivu a anatomii ve svých dílech naprosto popíráte. A níže u kritiky portrétů paní Blanky Zahradníčkové (vím, že si o ni říkala a že je to čistě Váš názor) mi za vás bylo trochu stydno. To, že dokáže člověka na papíře vyjádřit tak, že vypadá realisticky, je umění. A její práce jsou opravdu profesionální (narozdíl od těch Vašich). Nezlobte se za mou kritiku, ale myslím, že byste se měla opravdu zamyslet a ne se každé kritice zde tak vehementně bránit, mohlo by Vás to posunout hodně dopředu.

Re: Dobrý den,

(Kateřina Reen, 26. 1. 2011 14:20)

oprava: *Radky Zahradníčkové, ne Blanky, omlouvám se:).

Re: Dobrý den,

(Menci, 2. 2. 2011 17:12)

Dobrý den paní Kateřino. Kritice se nebráním - to je snad vidět i z toho, že svá díla neschovávám, nýbrž je veřejně vystavuji. Děkuji Vám za popis, jak má portrét vypadat. Přesně o takové portréty se snažím a jak se mi to daří nebo i nedaří ukazuju na stránce http://www.art-atelier.eu/
---------------------------
Určitě nejen já, ale i ostatní návětěvníci mého blogu se rádi podívají, jak se to daří Vám. Dejte si prosím na internet pár ukázek Vašich prací a sem odkaz na ně. Tohle neberte jako odmítání Vaší kritiky! Prostě chci mít na svém blogu možnost, vidět práce i jiných autorů.
Děkuji.

Re: Re: Dobrý den,

(Kateřina Reen, 15. 2. 2011 16:21)

Děkuji Vám za odpověď. Své kresby bohužel nemám v elektronické podobě, ale myslím, že o to, jak kreslím já, tu vůbec nejde. Psala jsem, že se věnuji kresbě a studuji ji (nemyslela jsem akademii, ale spíše kurzy a samostudium) a také, že se mám ještě mnoho co učit a zdokonalovat. Maluji a kreslím pro svou potěchu a nemyslím si, že bych se tímto kdy mohla živit, určitě bych se neodvažovala žádat za svá díla peníze. Naopak, možná se jednou budu živit kritikou uměleckých děl, protože studuji obor Dějiny umění na Masarykově univerzitě. Myslíte si, že po mě budou jednou umělci žádat na oplátku ukázku mého díla? Takto to přeci nechodí. Ve škole také žádnou uměleckou praxi nemáme, po uměleckých kriticích se nikde ve světě nevyžaduje. Filmoví kritici také netočí filmy, hudební kritici také nevydávají alba. Nemůžete po každém, kdo Vám zkritizuje Vaše dílo, chtít na oplátku vidět to jeho. Já určitě nekreslím dokonale, ale také se tím neživím a nikde svá díla neprezentuji. A kdybych takto učinila, určitě bych počítala s jakoukoliv reakcí. Co dáte jednou na internet, dáváte na odiv celému světu a každý má právo se k tomu vyjádřit a jistě se nedá předpokládat, že se Vaše práce bude líbit všem. Stejně tak já jsem chtěla pouze vyjádřit svůj názor. Přeji Vám hodně úspěchů, K. R.

Re: Re: Re: Dobrý den,

(Pohorsena, 1. 4. 2011 22:59)

"Nemůžete po každém, kdo Vám zkritizuje Vaše dílo, chtít na oplátku vidět to jeho."
A proc by nemohla? Chcete ji ucit jen kecama (o coz se vas nikdo neprosi) a sama jste takova umelkyne, ze v dnesni dobe nemate veci v elektron. podobe? Chachacha, to je jako hajny bez lesa.

Galerie moderniho umeni

(veronika, 1. 4. 2011 17:09)

PRIDAVAM LINK na skvelou galerii v centru Prahy
www.gagikgallery.com
za me to jsou nejkrasnejsi dila- par jich mam i doma a uplne promenily muj obyvak

Hezké fotky

(Jarda Šiška, 28. 2. 2011 13:27)

http://blogujeme.unas.cz

portret

(lukáš, 12. 2. 2011 9:21)

no ja sem neuvedl ze nedokazu kreslit podle modelu ale jelikoz nemam na to cas tak sem si to ulechcil tímto spusobem ...ale dekuji za vaš nazor


« předchozí

1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11

následující »



 

 

 

Z DALŠÍCH WEBŮ

REKLAMA